Gezonder eten

Klik op de knop hieronder om de sessie te boeken:

“Hoe doen andere moeders dat toch, elke avond een gezonde maaltijd op tafel krijgen?”

Je bent het zat met het avondeten. Het zou een ontspannen moment moeten zijn voor je gezin om gezond en lekker te eten. Maar dat is het niet.

Jij zet ’s avonds zuchtend wéér pasta-met-een-prutje op tafel. Vies is het niet, maar wel zo f*ing SAAI. En je betwijfelt of je kinderen alles binnen krijgen wat ze nodig hebben van steeds diezelfde zak roerbakgroente. Om nog maar te zwijgen over de patat die te vaak het antwoord is op de vraag “wat eten we vanavond?”.

Natuurlijk is het allemaal niet het einde van de wereld en niemand verhongert in jouw huis. Maar moet het zo moeilijk zijn? Is het echt nodig dat je wilt gillen bij de gedachte dat er weer een week gegeten moet worden?

Plus, in je achterhoofd fluistert een stemmetje: “Het maakt wel uit. Hun opgroeiende lijfjes hebben voedingsstoffen nodig. En niet alleen zij. Jij zou vast meer energie hebben als je wél dagelijks 250 gram groente en meer volkoren spul zou eten…”

God, wat zou het fijn zijn als dat gezonde avondeten zichzelf regelde. Maar je weet: “dit gaat niet veranderen tot IK er iets aan doe“.

Stap 1: Stop met het jezelf zo moeilijk maken

Het avondeten hoeft niet een soort molensteen om je nek te zijn.

Je kunt het zo regelen dat je aan het eind van de dag zin hebt in de avondmaaltijd. Dat je de keuken binnenstapt met het fijne gevoel “I’ve got this” en er weer uitkomt met eten waar jij en je gezin blij van worden. Met vitaminen en vezels en alles.

Je hoeft je niet meer af te vragen “hoe doen die andere moeders dat?” omdat je weet: zo doe ik het. Er verschijnen afwisselende maaltijden op tafel, zonder het gedoe dat er nu bij hoort.

De boodschappen bezorgen je geen migraine, maar een fijn gevoel. Je hebt namelijk een plan om ze in huis te krijgen dat voor jouw gezin werkt. Gestresste rondjes door de supermarkt om half zes zijn verleden tijd. Dat scheelt ook nog geld, want je rent niet meer met knorrende maag langs de plakken Milka en afgeprijsde chips.

Waarom zou het nu wel lukken?

Dit is niet de eerste keer dat je het probeert, een goed plan maken voor het avondeten. Maar lukken doet het niet. Voel je daar niet lullig over, dat is hoe het zoveel moeders vergaat. We doen namelijk met z’n allen steeds dezelfde paar dingen fout.

De kans is vrij groot dat je pogingen tot gezonder avondeten er ongeveer zo uitzagen:

  • Je had prachtige, grootse plannen om alles gezonder te gaan doen. Er moest MINSTENS 250 gram groente per persoon per maaltijd op tafel. Je ging elke avond iets nieuws koken. En je verklaarde de snackbar verboden terrein.
  • Je pikte een trend op die Het Antwoord ging brengen. Okay, misschien hadden meal preppen, meatless Mondays of Hello Fresh-boxen niet veel te maken met jouw leven, maar dat gaf niets. Gezond is gezond, toch?
  • Je plannen klonken fantastisch, maar stiekem had je niet echt een idee hoe je ze uit ging voeren.

Absoluut-geen-spoiler alert: dat werkt dus niet. Daarom heb ik een voorstel voor je: Gun jezelf de ruimte om stapje voor stapje te ontdekken hoe je van gezond avondeten een moeiteloos onderdeel van je leven maakt.

Want grootse en meeslepende plannen zijn heerlijk, maar ze zijn niet vol te houden. Dat is de vervelende waarheid van gedragsverandering: het kost moeite. En omdat er maar een bepaalde hoeveelheid moeite in een dag past, zit er een grens aan wat je kan veranderen in één dag. Rustig opbouwen en uitproberen is niet slechts een mooi idee, het is de grootste garantie op succes.

Helaas ben je waarschijnlijk niet gewend om op die manier bezig te zijn met gezonder eten. Je leest over snelle diëten en hoort over mensen die het roer volledig om hebben gegooid. Dus denk je dat het zo hoort. Niemand die je vertelt hoe het anders kan. Tot nu, dus. Want in een coachingssessie “5 gezonde maaltijden per week” help ik je aan een plan om op een fijn tempo je eigen manier van gezonder eten te vinden.

Nu: €49,-

5 Gezonde maaltijden per week

Krachtige coachingssessie

Maak samen met mij een plan om 5 gezonde maaltijden per week op tafel te zetten. Elke week weer, zonder dat het zwaar voelt. Daar kom je niet in één keer, maar na deze sessie weet je dat het gaat lukken.

  • Maak een concreet plan voor WAT je wilt bereiken, HOE je daar gaat komen en WELKE eerste stapjes je NU gaat nemen.
  • Online sessie van een uur, met korte vragenlijst als voorbereiding
  • Scherpe vragen van mij (een gediplomeerd leefstijlcoach) helpen je voorbij de makkelijke antwoorden, richting echte oplossingen
  • De fijnste manier om van gezond avondeten een ontspannen gewoonte te maken

Coaching in deze krachtige, geconcentreerde vorm (met laserfocus op 5 gezonde maaltijden per week, in 1 uur) is nieuw in mijn aanbod. Daarom koop je de sessie nu voor een introductieprijs van €49. Doe dat snel, want ik denk zomaar dat de prijs binnenkort omhoog gaat.

Na de sessie heb je dit bereikt

Wat deze sessie bijzonder maakt

Hij is gemaakt door een gediplomeerd leefstijlcoach

Potretfoto van mij

Mij, namelijk. Ik ben Laura van Veenendaal en ik ben opgeleid om mensen te helpen hun gezonde doelen te halen. Ik stel je de vragen die je nodig hebt om voorbij je eigen valkuilen te komen. En met een gedegen opleiding, een obsessie voor goed eten en een website waar maandelijks meer dan 50 000 mensen recepten vinden, kan ik je heel veel leren over gezond eten. Ik denk overigens niet dat dat nodig is, want volgens mij weet jij zelf al vrij prima hoe gezond eten er voor jou uitziet. En zo niet, dan help ik je dat ontdekken.

Je maakt je eigen plan

Als het gaat om gezond eten, lijkt het vaak alsof er één antwoord is. “Volg deze methode!” “Deze 3 geheimen brengen je succes!” Wat onzin is. Alleen omdat iets voor iemand anders werkt, betekent het niet dat het jou succes brengt. Ik help je ontdekken waar jij blij van wordt, wat goed is voor jouw gezondheid en hoe je dat kunt bereiken op jouw manier.

In een uur ben je superpraktisch op weg

Gezonder eten blijft vaak hangen in het stadium van doelen stellen en plannen maken. Maar pas als je in actie komt verandert er iets. Daarom stop ik niet tot jij zeker weet “dit ga ik NU doen”. Ik stel je scherpe vragen en daag je uit om bloedeerlijke antwoorden te geven. Met die antwoorden bouwen we vervolgens samen een plan voor jouw leven met 5 gezonde maaltijden per week.

Dit zeiden anderen over mijn hulp bij hun gezonde plannen

Is dit voor jou geschikt?

“Ik probeer zo vaak om gezonder eten te maken, maar het lukt altijd maar even”

Je bent niet de enige, daarom heb ik deze sessie bedacht. Het ligt namelijk niet aan jou, het ligt aan je plannen. Vage plannen, doelen die je stelt omdat het zo hoort, het idee dat alles anders moet. Het zijn allemaal recepten voor een enkeltje snackbar omdat het te veel is. Daar zijn we nu wel klaar mee, dus mag je samen met mij een plan maken waarvan je denkt “nou, dat kan ik echt wel hoor”. Want dan houd je het vol.

“Ik heb het nogal druk, met kinderen en werk en en en”

Jaaaa, snap ik. En de sessie is juist voor jou. Hij kost een uur, en ongeveer een half uur voorbereiding. Daarna heb je dan een echt goed plan om te zorgen dat je 5 avonden per week gezond eten op tafel zet. En gezond eten helpt om je goed te voelen, dus wie weet? Misschien helpt deze kleine tijdsinvestering je ook nog om de drukte beter aan te kunnen.

“Ik ben zo klaar met streng gedoe over gezond eten”

Ik ook. Ik. Ook. Volgens mij ben je al heel lekker bezig als je 5 dagen per week een best wel gezonde maaltijd op tafel zet. Laten we eerlijk zijn, dat is waarschijnlijk vaker dan het nu lukt. Bovendien ben ik een warm gelover in het Pareto-principe: 80% van het effect komt door 20% van de moeite. Oftewel, een paar dingen goed doen, levert een hele hoop goeds op. Dan kun je je wel druk maken over al die andere dingen die je zou moeten doen om nog eens 20% meer effect te krijgen. Maar waarom zou je?

Ja, ik wil zo’n sessie!

Krachtige online coachingssessie van een uur (+ ongeveer 30 min. voorbereiding).

Maak samen met mij een plan om 5 gezonde maaltijden per week op tafel te zetten. Elke week weer, zonder dat het zwaar voelt. Daar kom je niet in één keer, maar na deze sessie weet je dat het gaat lukken.

Tijdelijke introductieprijs: €49,-

Koop hem via de knop hieronder voor de prijs omhoog gaat:

Succesgarantie

In een uur maken we een plan dat jou het vertrouwen geeft “ik weet wat ik mag doen om 5 gezonde maaltijden per week op tafel te zetten”. Weet je na de sessie toch niet precies waar je moet beginnen? Dan plannen we een vervolgsessie, op mijn kosten. Voor jou is die sessie dus helemaal gratis. Zo kun jij met een gerust hart aan de sessie beginnen en weet ik zeker dat ik je echt help.

Veelgestelde vragen

Waarom “5 gezonde maaltijden per week” en niet 7? Ik wil elke dag gezond eten.

Dat is een mooi streven. Als je wilt kun je net zo lang stapjes blijven nemen tot je elke avond een gezonde maaltijd eet. In de sessie help ik je om een basis te leggen waarmee dat kan. Het is alleen wel een ambitieus uitgangspunt. En ik heb te vaak gezonde plannen zien stranden op perfectionisme dat niet vol te houden bleek. Daarom mikken we in eerste instantie op 5 gezonde maaltijden per week, dan ben je al heel lekker bezig.

Hoe werkt de krachtige online coachingssessie precies?

Nadat je de sessie hebt gekocht, mail ik je binnen twee werkdagen om een afspraak te maken. Ik stuur je dan ook de voorbereidende vragenlijst om in te vullen. Die zet je alvast aan het denken en is daarmee een belangrijk onderdeel van de sessie. Neem dus ook echt even de tijd om de vragenlijst in te vullen. Dat zou je niet meer dan een half uur moeten kosten.

Een dag voor onze afspraak stuur ik je de link voor onze sessie. Tijdens de sessie gebruik ik de tijd vooral om jou vragen te stellen en je uit te dagen om je antwoorden om te zetten in een concreet plan. Maar als jij vragen hebt over gezond eten, kan ik die natuurlijk ook beantwoorden. Overigens adviseer ik je om spaarzaam te zijn met dat soort vragen. Waarschijnlijk weet je al genoeg over gezond eten en kun je mijn hulp veel beter gebruiken om je kennis om te zetten in actie.

Welke software gebruik je voor online coaching?

Meestal gebruik ik MS Teams voor online gesprekken, maar ik ben altijd nieuwsgierig naar betere manieren. Gebruik je dus liever andere software, dan hoor ik het graag en kijk ik of we die kunnen gebruiken.

Op welke dagen kan ik de sessie doen?

Ik coach in principe op woensdagochtend en vrijdagochtend. Mocht dat voor jou niet passen, dan kunnen we in overleg een tijd prikken op maandagavond of donderdagavond.

Hoe werkt de succesgarantie?

Ik ben ervan overtuigd dat we in een uur een plan kunnen maken dat jou het vertrouwen geeft “ik weet wat ik moet doen om 5 avonden gezonde maaltijden per week op tafel te zetten”.

Heb je na de sessie nou toch het idee dat je niet weet wat je eerstvolgende stap moet zijn? Zeg het en we plannen een vervolgafspraak die voor jou helemaal gratis is. Dat kan al in het gesprek zelf of met een mailtje na afloop. Voel je niet bezwaard, want ik wil je graag helpen. Ik plan veel liever een extra afspraak dan dat jij rond blijft lopen met het idee dat gezonder eten niet is weggelegd voor jou.